Cihat Özbekli: “Piyasada fiyatla savaşmayacağız”

Karaca Gelişim Zirvesi’nden konuşan Cihat Özbekli: “Piyasada fiyatla savaşmayacağız”

DİLDAR ÜSKÜDAR‘ın Haberi

ISTANBUL – Moda perakendeciliğinde 100 yılı geride bırakan Karaca’nın, büyüme hedefini satış kanallarının yöneticileriyle paylaşmak üzere mağaza yöneticileri ve iş ortaklarına yönelik düzenlediği Karaca Gelişim Zirvesi “Gelişmek için Birleşmek” ülküsü ile gerçekleştirildi. Üç gün süren zirve İstanbul, Halkalı’da, Basın Expres Yolu üzerindeki ‘Elit World Otel’de gerçekleşti.

Zirveye katılım ve ilgi büyüktü. Özellikle tekstil hazır giyimde fason üretimle varlık mücadelesi veren Türk üreticilere rağmen marka olarak ayakta durmayı başarmış ve dünya pazarlarında etkin olmak için öncelikle iç pazarda önder olmayı hedefleyen Karaca’nın bu girişimi rakiplerine oranla yeni bir algı oluşması bakımından da büyük önem taşıyor.

Karaca, Genel Yönetmeni Cihat Özbekli‘nin daveti ile zirvenin ilk günkü oturumuna katılarak hem parakendecilerin içinde bulunduğu koşulları gözlemlemek, hem de bir Türk markası olarak 100 yılı geride bırakan, çocukluğumuzdan beri yaşamının bir bölümüne tanıklık ettiğimiz ünlü Çift GeyikKaraca’nın bu yeni çıkışına tanıklık etmek istedik.

Zirveye katılan parakendecilerin genel eğilimi ‘ata erkil’ ticaret anlayışı ile sürdürülen parakendeciliğin sonuna gelindiği yolundaydı. Bu yüzden Karaca markasının yurt sathına yayılmış satıcıları, özellikle Genel Yönetmen Cihat Özbekli’nin yeni açılımını kendi ağzından dinlemek için zirveye katıldıklarını ifade ettiler.

Zirveye katılan satıcılar küresel markalarla rekabet etmek için mutlaka kurumsallaşmak gerektiğini ifade ediyorlar. Karaca‘nın hiçbir zaman fiyat ile rekabeti seçmediğinin altını çiziyorlar ve satıştaki artışın fiyatları tüketici açısından daha cazip hale getireceğini de eklemeyi ihmal etmiyorlar. “Ayakta kalmak için birbirimize bağlı olmak zorundayız. Müşterilerimizi memnun etmek zorundayız. Müşterilere göreceği kadar yakın, rahatsız etmeyecek kadar uzakta olmamız gerektiğini biliyoruz. Müşteri ile marka arasında dostluk bağı kurulması çok önemli ve Karaca bunu başarmış bir markadır.” satıcılar böyle düşünüyorlar. 

Dinlence arasında ayaküstü olarak sohbet etmek olanağı bulduğumuz, Cihat Özbekli ise, oryantalist parakendeciliğin sonuna gelindiği konusunda ısrarlı, bu zirvenin bir zorunluluk olarak ortaya çıktığını bir anlamda durup; “biz ne yapıyoruz, ve aslında ne yapmalıyız? sorularına yanıt aradıklarını ifade ediyor.

Küresel markalar karşısında Türk parakendecilerin ancak ve ancak kurumsallaşarak ayakta kalabileceklerini aksi taktirde hazır giyimde Türk markalarının bir bir yutulacağını düşünüyor.
 
Tabi markalar kendilerini yenilerken, müşteri algısını ve pazarlama yöntemlerini yenilerken Türk tüketicilere düşen ise tercihlerini yerli markalar yönünde biçimlendirmeleri gerekiyor.
 
Konuşmalardan çıkardığımız sonuç, tüketiciler olarak; ya ulusal markalarımıza sahip çıkacağız ve bağlılık göstereceğiz, yada topyekün yabancı markalar bizi yutacak.

Şimdi zirveye dönelim ve kim ne dedi uzmanlara kulak verelim.

Karaca Gelişim Zirvesi’nin açılış konuşmasını, Karaca Yönetim Kurulu Başkanı Cüneyt Güneş, yalnızca alışılmış bir mağaza yöneticileri toplantısı için değil, 101 yıllık dev bir çınar olan Karaca’nın geleceğine atılan emin ve kararlı adımları paylaşmak üzere bir araya geldiklerini vurguladı. Güneş100 yılı geride bırakmış olsak da her an ‘yeni şeyler söylemek gerekir’ düşüncesini benimsiyor ve bu eğilim ve özendirme ile durmadan koşuyor, değişiyor ve gelişiyoruz. Küreselleşme ile pazarda ortaya çıkan rekabet koşulları ile ancak böyle başa çıkabileceğimizi hiç bir zaman aklımızdan çıkarmıyoruz. Bundan sonra da gelişim yolunda atılması gereken tüm adımları birer birer ve büyük bir istikrarla atacağımıza kimsenin şüphesi olmasın” dedi.

Oryantalist perakendeden organize perakendeye yolculuk sürüyor.

Zirvede konuşan Karaca Genel Müdürü Cihat Özbekli 2016 yılında Karaca’nın yeni ve zorlu bir yolculuğa çıktığını aktararak “Karaca olarak hedefimiz her zaman yüksek ürün, marka ve müşteri memnuniyetini en uygun fiyat ile müşterilerimize sunmak oldu. İş kesimimizde sıkça gördüğümüz düşük fiyat sloganları ile piyasada var olmaya hiçbir zaman çalışmadık, bundan sonra da marka duruşumuzu sürdürmeye devam edeceğiz” dedi. 2016 yılından bu yana aydın sermayeye yatırım yaptıklarını belirten Özbekli, çalışana yapılan bu yatırımın meyvelerini almaya başladıklarını ve bu bakış açısını sürdürmeye devam edeceklerini söyledi.

Etkinlikte “My.Karaca Platformu”’nun da duyurusunu yapan Özbekli, 1 Nisan 2018 itibariyle tüm Karaca çalışanlarının kullanmaya başlayacağı platform, çalışanlara mobil üzerinden süreçleri ve perakendeyi takip edebilme olanağı sunacak. Aynı ağ içinde yer alan “Skortkart” yöneticilere kendi başarımlarını değerlendirme olanağı verirken, “Karaca Play” çalışanlara mobil üzerinden sürekli yeni içerikli eğitimler sunacak.

Isı haritaları ile müşteri tercihleri belirleniyor

Karaca Girişim Zirvesi’nde müşterileri daha yakından tanımak ve takip etmek için ısı teknolojisinden yararlandıklarını aktaran Karaca Pazarlama Müdürü Özgür Saraç “Şu anda pilot olarak bir mağazamızda bu yeni uygulamayı deniyoruz. Mağaza içindeki cihazlar sayesinde vitrine bakan kişileri, içeri girme oranlarını ve mağaza içinde hangi reyonun ilgi çektiğini görebiliyoruz. Bu sayede vitrin ve mağaza içi tasarımlarda satışı desteklemeye yönelik yenilemeler yapacağız” dedi.

Karaca’nın kartsız bağlılık programı Karaca.club hakkında da bilgi veren Bay Saraç, anında indirim sağlayan bu programa 21 gün içinde 20 bin müşterinin üye olduğunu açıkladı ve mağaza yöneticilerine bu programın yürütülmesini sağladıkları için teşekkür etti.

Zirvede konuşan Karaca, İnsan Kaynakları Yönetmeni Uğur Aksoy, eğitim ile başarı arasındaki bağlantıya dikkat çekti ve perakende iş kesimindeki başarının sırrı eğitimden geçmektedir” dedi.  Karaca’nın bu alandaki yeni yatırımlarını konuklara aktardı. Karaca’nın Perakende Mağazacılık operasyonlarının yönetmeni Azad Gün ise, perakendede ekolojik sistem hakkındaki değerlendirmeleri konuklara aktardı.

 

&nbsp
%d blogcu bunu beğendi: